Telenet-dochter Tadaam lanceert op 7 april een nieuw mobiel abonnement gericht op intensieve datagebruikers. Het pakket bevat onbeperkt bellen, sms’en en maar liefst 300GB aan data via het Telenet 5G-netwerk. Het abonnement is volledig gebaseerd op eSIM-technologie en heeft een scherpe prijs van 25 euro per maand . Daarmee gaat Tadaam direct concurreren met Mobile Vikings, Base en Hey!.
Tadaam, dat al zo’n zes jaar vast internet en televisie aanbiedt, breidt haar dienstverlening nu uit naar de mobiele markt. Het bedrijf richt zich specifiek op gebruikers die behoefte hebben aan grote hoeveelheden data zonder zich zorgen te maken over limieten.
De keuze voor een volledig digitaal model is opvallend. Tadaam vervangt de traditionele simkaart door een eSIM die direct geactiveerd kan worden, en ook de klantenondersteuning verloopt volledig digitaal. Deze aanpak heeft volgens het bedrijf bijgedragen aan het ontwikkelen van een toegankelijk en competitief aanbod.
Lees ook: Inflatie noopt Telenet tot prijsstijgingen
Onbeperkt data voor 25 euro
Het abonnement biedt 300 GB aan mobiele data per maand met 5G-snelheid. Na het bereiken van deze limiet wordt de snelheid teruggebracht naar 5 Mbps – volgens Tadaam een noodzakelijke maatregel om de netwerkkwaliteit op peil te houden. Technologieën als voicemail, VoLTE (bellen via mobiele data) en VoWiFi (bellen via WiFi) zijn standaard inbegrepen.
Met een maandprijs van 25 euro is het abonnement ook beschikbaar voor consumenten die geen internet- of tv-abonnement bij Tadaam hebben. Dit maakt de drempel voor nieuwe klanten aanzienlijk lager.
Verscherpte concurrentie op de Belgische markt
Met dit nieuwe aanbod daagt Tadaam enkele gevestigde spelers direct uit. Base, eveneens onderdeel van Telenet, biedt ook een mobiel abonnement met 300 GB data, maar voor 39 euro per maand. Mobile Vikings biedt een abonnement met onbeperkt bellen, sms’en en 170 GB aan mobiele data via 4G/5G voor 29 euro per maand. Hey! van Orange biedt 200 GB voor 25 euro per maand.
De volledig digitale aanpak van Tadaam lijkt een trend te weerspiegelen waarin telecomproviders proberen kosten te besparen, in dit geval door fysieke simkaarten en traditionele klantenservice te vervangen door digitale alternatieven. Of deze aanpak aanslaat bij de Belgische consument zal de komende maanden moeten blijken.