De Gentse start-up Introw heeft een partnership weten te strikken met HubSpot. Hierdoor ligt de weg naar de Amerikaanse markt open. Het klantenbestand van Introw bestaat momenteel voor twintig procent uit Amerikaanse klanten.
Het bedrijf uit Gent ontwikkelde een slim partnerplatform dat samenwerkingen efficiënter laat verlopen. “70% van alle verkopen wereldwijd verloopt indirect. Met Introw kunnen bedrijven samenwerken op klantendata en verkoopscontent delen”, aldus Andreas Geamanu, medeoprichter van Introw.
Geamanu geeft het voorbeeld van een Belgisch softwarebedrijf dat via het portaal klantgegevens uitwisselt met een distributeur uit Finland. De distributeur kan met die data weer aan de slag om prospecten te benaderen. Volgens het bedrijf kost het niet veel tijd om een partnerportaal op te zetten. Het spreekt over ‘slechts enkele minuten’.
Toevoeging van HubSpot
“Bedrijven hebben vaak te weinig tijd en middelen om de klantgegevens op de verschillende platformen up to date te houden. Dankzij de integratie met HubSpot, blijft de CRM nu de enige betrouwbare informatiebron”, vertelt Geamanu.
“Via de integratie met Introw beschikken onze gebruikers nu over de tools om hun partners krachtiger te ondersteunen bij het benaderen van prospects en het sluiten van deals rechtstreeks vanuit HubSpot”, besluit Aron Gosselin, Sr. Partnerships Manager bij HubSpot.
Lees ook: HubSpot zet gespecialiseerde AI-agents uit op platform