Twee Belgische ondernemers lanceren ‘Everybody Happy’. Op basis van data moet het de welzijn en de betrokkenheid van medewerkers en klanten verbeteren.
Wout De Taeye uit Lierde en Mona Callebaut uit Zottegem zijn samen ‘Everybody Happy’ gestart. Met het bedrijf leveren ze B2B-services om zaken zoals de werksfeer te verbeteren. Naast het welzijn van de werknemers, krijgt ook de klantenbetrokkenheid voldoende aandacht. De service vertrekt vanuit concrete data en de uitdagingen binnen het bedrijf die daarin worden blootgelegd.
Terrein te winnen bij alle werknemers
Volgens de Belgische ondernemers worden te veel zaken op de werkvloer vandaag nog onderbelicht, die wel degelijk het welzijn van het personeel beïnvloeden. Zowel jonge mensen als werknemers die al jaren voor hetzelfde bedrijf werken, blijken met problemen te kampen. Zij het in beide gevallen wel unieke problemen.
“Dit dubbele perspectief – zowel de frustraties van jonge professionals als de uitdagingen van medewerkers met meer jaren op de teller – benadrukt de noodzaak van een aanpak die gericht is op het verbeteren van werkplezier en betrokkenheid”, zegt De Taeye aan Made in.
Klantenbinding
Door het niet bespreken en aanpakken van deze problemen, is het voor bedrijven moeilijker werknemers bij te houden. Dat is zeker in de IT-sector, waar de talentenpool eerder beperkt is, belangrijk om op orde te hebben. Het tweede aspect waar Everybody Happy op inzet, de klanten, is dan weer gunstig voor klantenbinding.
Lees ook: Gebrekkige technologie hindert positieve klantervaring